İptal ve İade koşulları
Sanal Mağaza İade & Değişim Koşulları
Aşağıdaki koşullar yalnızca SEKA GOLD Sanal Mağaza için geçerlidir:
Mesafeli Satış Sözleşmesi uyarınca sitemizden almış olduğunuz ürünleri teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde “Cayma Hakkı” nızı kullanarak iade edebilirsiniz.
İADE KOŞULLARI
- İade etmek istediğiniz ürün kesinlikle kullanılmamış olmalıdır.
- Ürünlerinizi iade etmek için web sitemizdeki iade formunu doldurmanız ya da 05012509901 no’lu Whatsapp hattından müşteri temsilcilerimizle iletişime geçerek talebinizi bildirmeniz ve onaylatmanız gerekir. İletişime geçilmeden yapılan iadeler kabul edilmeyecek ve gönderiniz teslim alınmayacaktır.
- İade işlemi sırasında faturanın aslının iadesi zorunludur. Bu nedenle ürününüzü teslim aldıktan sonra faturanızı lütfen saklayın.
- İade edilen gönderinin firmamıza gelişi sırasındaki sorumluluk tüketiciye aittir.
- Kanunda yer alan “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” kapsamına giren; kullanıcının özel istek ve talepleri doğrultusunda üretilen, üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler iade kapsamı dışındadır.
- İade alınması uygun olan ürünlerin 7-10 gün içinde ürün bedeli Müşteri'nin ödeme yöntemi ile aynı yöntem kullanılarak iade edilir. Sipariş kredi kartı kullanılarak verildiyse kredi kartına, Havale/EFT yolu ile verildiyse banka hesabına iade edilir. İadenizin kredi kartı hesabınıza yansıması bankanızın işlem durumuna bağlı olup 1- 4 hafta arasında sürebilir.
- İade etmek istediğiniz ürünlerin, size gönderilen şekliyle, ürün, fatura, sertifika, ürün kutusu, ambalajı varsa hediyesi ve diğer tüm evrak ve materyallerin, eksiksiz ve hasar almamış şekilde, aşağıda belirtilen adrese gönderilmesi gerekir. İade gönderimi sırasında, kargo firmalarından, ya da iade işlemini gerçekleştiren müşteriden kaynaklanan sebeplerle, ürün ve ürünle birlikte gönderilen evrak ve materyallerde meydana gelen bozulma ya da benzeri değer kaybettirici her türlü durumun sorumluluğu iadeyi gerçekleştiren müşteriye aittir.
Adres: Karasoku mah.Beşocak Meydanı Altunhan iş Merkezi Bina No.1 Kat.5 Daire.504 Seyhan/ADANA
WhatsApp: 05012509901
E – mail: bilgi@sekagold.com.tr
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI 27 KASIM 2014 TARİHLİ MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMELER YÖNETMENLİĞİ
Cayma hakkı
MADDE 9
(1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
- a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
- b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
- c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır
(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.
(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15
(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
- a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
- b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
- c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
- e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
- f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
- h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.